maandag 7 december 2009

Juweel

Naast papier (lees: tekenen, schrijven, ansichtkaarten) maakt muziek mij blij en enthousiast. 'Music is the shorthand of emotion', citeerde postcrosser Julie. Klopt helemaal, en met muziek kom je in de flow.
Maar door alle alledaagse drukte, van gezin en werk en chaotisch huishouden, komt het er niet vaak meer van de tijd te nemen voor muziek.

En ineens duikt er dan weer zo'n juweeltje op, een die mij tot het diepste toe beroert. Onlangs was ik met de kids naar de plaatselijke schouwburg voor de nieuwste Anubis theatershow. Na afloop kochten we de dvd van de voorstelling van vorig jaar, 'De graal van de eeuwige vriendschap'.
En daar stond hij op!!! Deze:

http://www.youtube.com/watch?v=rZvZFyVYd7I

Het grappige is dat ondergetekende wars is van commercie, geliktheid en al dat soort dingen meer. Als er íets is wat overduidelijk commercieel uitgemolken wordt met een geweldige Marketing Machine zijn dat wel de Studio 100 producten, waaronder het Huis Anubis.
Maar mooi dat ik er toch intrap. Met open ogen, en graag nog, ook!..
De Anubis liedjes zitten gewoon ontzettend mooi in elkaar. De hele Anubis cast mag er ook wezen: de acteurs zijn stuk voor stuk sympathiek, spelen hun rollen goed en zingen mooi. En de muziek heeft geweldige arrangementen.

De door Nienke (Loek Beernink) gezongen Anubis liedjes hebben mijn hart gestolen. Daar heb ik die euro's graag voor over, deze muziek ráákt.

Geen opmerkingen: